Kava mint az alkohol alternatívája

2020.10.28

A Kava mint az alkohol alternatívája

Bevezetés

A kava kapcsán a leggyakrabban feltett kérdések egy része arról szól, hogyan viszonyul az alkoholhoz, alkalmazható-e az alkohol alternatívájaként, és hogy a kettő keverhető-e. A mai blogban ezeket a kérdéseket vizsgáljuk. Pontosabban arra szeretnénk koncentrálni, hogy a kava alkoholt helyettesítő vagy esetleg alternatívát használjon. Megbeszéljük az előnyöket, hátrányokat, és jó adag megfigyelést adunk. A bejegyzés során megvizsgáljuk a két anyag közötti különbségeket, és röviden kitérünk az alkohol és a kava együttes használatának külön témájára.

Mielőtt elkezdenénk, egy dolgot világossá akarunk tenni: nem akarjuk démonizálni az alkoholt. Az alkoholfogyasztás gazdag és változatos kultúrával és történelemmel rendelkezik. A különféle formájú alkoholnak helye van társadalmunkban, és a világ számos felnőttje felelősen élvezheti. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek megfelelő lenne, vagy azt, hogy a jelenleg alkalmazott legjobb körülmények között a legjobb anyag. Célunk annak bemutatása, hogy a kávának egyedülálló előnyei lehetnek az alkohollal szemben. Amellett, hogy társadalmi, rekreációs vagy akár kváziterápiás szempontból is vonzó alternatívája az alkoholnak, a kava segítséget jelenthet azok számára is, akik alkoholfogyasztási szokásaikkal küzdenek, és nem csak jóindulatúbb alternatívát keresnek,

Miért fogyasztanak alkoholt az emberek?

A legtöbb ember számára ez a kérdés nem igényel választ, de jó emlékezni arra, hogy az alkohol a nyugati kultúrák többségében annyira elterjedt, hogy fel sem foghatjuk, mennyire elterjedt és mélyen beágyazódott a társadalomba. Az alkoholt a történelem folyamán szertartásos, vallási, gyógyászati, szimbolikus és mindenekelőtt rekreációs és társadalmi célokra használták. Új-Zélandon az alkohol kíséri esküvőket, születésnapokat, vallási és politikai szertartásokat. Romantikus találkozások, üzleti megbeszélések, hivatalos és informális összejövetelek során van ott. Úgy gondolják, hogy megkönnyíti a vita áramlását (annak ellenére, hogy ez alig segít javítani a vita minőségét). Ízéhez és többé-kevésbé bonyolult ételek részeként használják (annak ellenére, hogy valóban zavarhatja az emésztést). A fizikai és érzelmi fájdalmak leküzdésére (vagy inkább tompa) használják. Használják a stressz megnyugtatására (vagy ismét tompítására vagy elfedésére), az elalvás megkönnyítésére (annak ellenére, hogy bebizonyosodott, hogy csökkenti az alvás általános minőségét).

Miben különbözik a kava az alkoholtól

Hagyományosan a szigeteken a kava sokféle célt szolgál, kezdve a szertartástól a gyógyszertől a szabadidősig. Így azt állíthatjuk, hogy Óceánia számos társadalmában hasonló szerepet játszott, mint az alkohol a nyugati kultúrákban. A kava és az alkohol egyaránt "növényi alapú", mindkettő "pihentető" hatásáról ismert, mindkettőt túlnyomórészt délután / este fogyasztják, és mindkettőt gyakran társadalmi környezetben fogyasztják. Számos fontos különbség van azonban a kava és az alkohol között :

  • A kava által kiváltott hatások nemcsak számos aktív vegyülettől (kavalakton) függenek, hanem azok fajlagos eloszlásától és koncentrációjától (amelyek fajtákonként eltérőek), azok és más fitokemikáliák közötti szinergiától, valamint formától és stílustól amelyben a növényt fogyasztják (lásd blogbejegyzésünket a Kava ivásának különböző módjairól). Egyes kavasokról ismert, hogy eufórikusabbak és mentálisan felemelőbbek, mások nyugtatóbbak vagy lágyabbak. Egyes kavák gyorsan, mások lassan kúsznak fel. A fajták közötti különbségek nemcsak mennyiségi, hanem kvalitatív jellegűek is. Az ivási stílusok közötti különbségek nemcsak a hatások eltérő intenzitását eredményezik, hanem valójában lényegesen eltérő tapasztalatokat eredményeznek. Ezzel szemben az alkohol hatását csak az etanol okozza. A különböző alkoholtartalmú italok különböző szintű etanolt tartalmaznak, és az eltérő stílusú ivás különböző mértékű mérgezést eredményezhet, de inkább mennyiségi, mint minőségi különbségről beszélünk.

  • Az alkohollal ellentétben a legtöbb felhasználó úgy találja, hogy a kava hatásai idővel és gyakorlattal erősebbé és mélyebbé válnak . Valójában a kava első számú felhasználója vagy nem érez semmit, vagy csak nagyon enyhe hatásait tapasztalja a növény. Ezt a jelenséget gyakran "fordított toleranciának" nevezik (vagyis minél több kávát iszik az ember, annál kevesebbet kell éreznie és élvezni annak hatásait) vagy "kezdeti toleranciának" (ez utóbbi talán pontosabb képet tükröz, hogy egy folyamatosan növekszik a kava iránti érzékenység, egyszerűen csak egy kezdeti érzéketlenségi időszak következik, amelyet magasan fennálló, folyamatosan jó hatások követnek) Robert J. Gregory, a Massey Egyetem pszichológia professzora így írta le :Az idő múlásával a Kava-élmény olyan, mint a meditáció megtanulása. Az ismételt használat és mások tanítása megtanított arra, hogyan élvezzem ezt az élményt.

  • Kava alapvetően békés ügynök. Fogyasztása egyetemesen összefügg a békés hajlammal és az interakciókkal. Ez egyrészt összefügg azzal a ténnyel, hogy a káva tudvalevőleg a nyugalom érzetét kelti. Másrészt összefügg azzal a ténnyel, hogy a káva leginkább békés, nyugodt légkörben élvezhető. Amint azt Gregory professzor megjegyezte: A [kava] meditáció olyan, mint egy megváltozott tudatállapot. A Tanna-i [sziget Vanuatu-ban] férfiak leírják, hogy kapcsolatban állnak a természetfelettivel. Gondolkodsz és meghallgatod a gondolataidat. Néha olyan, mintha könnyű, nyugodt álomba lépne. Egyesek úgy írják le, mintha tükörbe néznének. Az ember elméje meghaladja a testét, és visszatekint. A hatás csak akkor marad fenn, ha nyugalom van. Az egyik hatás az, hogy az ember életét békével és harmóniával kell élni, mert különben a következő Kava-élményt kellemetlen gondolatok szakítják meg. Ily módon a Kava pozitív pszichológiai haszonnal jár, mert az ember nagyobb eséllyel él erőszakmentes életet. Valószínűleg megpróbálja "szent" életet élni. Ez ellentétben áll az alkohollal, amely az erőszakhoz, a konfliktusokhoz és a viszályokhoz kapcsolódik. Néhány "nagy ember" Tanna elrendelte az alkoholfogyasztást gyakran okozó fiatalembereket, hogy igyák meg a Kava-t, megfékezve erőszakukat. Azok, akik nem "szoktak" [azaz a hagyományos szabályok szerint éltek], nagyobb valószínűséggel fogyasztottak alkoholt és erőszakot követtek el.

    Hasonló hiába magyarázta az amerikai növénygyógyászati ​​szakértő, Chris Kilkham: Kava az elmélkedés és a csendes beszélgetés felé hajlik. A Ni-Vanuatu "kava hallgatásáról" beszél, a békés csend állapotáról, amely néhány jó kagyló fogyasztását követi (...). Kava nagyon jól megismétli a meditációval elért belső béke bizonyos dimenzióit. A jó kava könnyedén előidézi a kellemes elmélkedés feltételét.

    Ellentétben sok alkoholt fogyasztó találkozóval, a tiszta káva ülések csendesek és békések. A beszélgetések ritkán hangosak, a zene (ha van ilyen) általában alacsony hangerővel és nyugtató jelleggel szól. A Vanuatu látogatói gyakran megdöbbenve látják, hogy a helyi kávebárokban fiatal férfiak és nők nagy csoportjai csendes, szinte suttogó beszélgetéseket folytatnak. Minél többet inni a káva, annál lágyabbnak és csendesebbnek tűnik. Ez meglehetősen kezdeti ellentét az alkohollal, amely legalább néhány embert jelentősen hangosabbá és izgatottabbá tesz.

  • Az alkohollal ellentétben a kava fizikailag nem okoz függőséget. Mint elmagyarázták Dr. Lebot: "Farmakológiai standardok szerint a káva nem minősül gyógyszernek, mivel fogyasztása soha nem vezet függőséghez vagy függőséghez". Ez azt jelenti, hogy még azok is, akik hosszú ideig fogyasztják a kávát, majd abbahagyják, úgy tűnik, nem tapasztalnak semmilyen elvonási hatást. Továbbá úgy tűnik, hogy az ember nem képes toleranciát kialakítani a káva iránt. Valójában a káva az úgynevezett "fordított toleranciával" jellemezhető, amikor az új felhasználóknak sokkal nagyobb mennyiségű növényre van szükségük ahhoz, hogy bármilyen hatást érezzenek, mint azok, akik rendszeresen iszik. Mindig is lenyűgözött minket, és kissé megzavarodott a kava függőséget okozó képességének hiánya, ezért felvettük a kapcsolatot egy ismert kava-szakértővel, Dr. Mathias Schmidt-vel, hogy kikérje véleményét arról, hogy a kava használata miért nem okoz-e függőséget.A kava (...) farmakológiáját tekintve a hatásmechanizmusok nem ismertek. Nyilvánvalóan ez egy nem szabványos mechanizmus, van egy csoport, amely rendkívül érdekes és szelektív hatást mutatott az idegsejtek kiléphetőségével kapcsolatos egyes ioncsatornákra. Mivel az ilyen csatornák rendkívül bonyolult és rendkívül kifinomult eloszlásúak a központi idegrendszerünkben, a hatás önkontroll lehet. Ez nyilvánvalóan nem a gyógyszer-blokkolás tipikus addiktív mechanizmusa, amely aktiválja a receptort, például az opioiod receptorokat vagy a GABA-t közvetlenül, hanem a intracelluláris nátrium- és kalciumkoncentrációról szólhat a megfelelő helyen. Nagyon kicsi a koncentráció változása, hatalmas az összhatás, de nincs függőség. Az ioncsatornák nem szaporodnak, csak kinyílnak vagy bezáródnak. Ez más a tipikus függőségekben,

    Bármi legyen is a pontos ok, saját tapasztalataink egyetértenek azzal a nézettel, hogy a káva használata nem vezet fizikai függőséghez vagy fokozott toleranciához. Ugyanakkor tisztában vagyunk azzal, hogy a káva, csakúgy, mint sok más dolog és tevékenység, szokásformáló lehet, és fontos annak biztosítása, hogy a káva fogyasztása ne más felelősségek és kötelezettségek rovására menjen.

  • Úgy tűnik, hogy a Kava elősegíti a mély és regeneráló alvást. Bár sokan azt hihetik, hogy az alkohol hasznos lehet az elalvásban, a kutatások azt mutatják, hogy a legtöbb esetben valóban súlyos alvászavarokat okozhat. Más szavakkal, annak ellenére, hogy egyeseknek könnyebb lehet elaludni egy alkoholos ital után, az alvásuk minősége jelentősen romolhat. Ezzel szemben bizonyos korlátozott kutatások (erről olvashatnak a blog alvásra gyakorolt ​​hatásainak külön blogbejegyzésünkben ) és anekdotikus bizonyítékok szerint a kava (főleg a nehezebb fajták) valószínűleg mind alvást kiváltó, mind alvásminőséget javító hatások.

A Kava használata az alkohol pótlásaként

A kava fenti tulajdonságai potenciálisan vonzó helyettesítővé teszik az alkoholt. Ez különösen igaz azokra, akik csökkenteni akarják alkoholfogyasztásukat, és azokra, akik valamit keresnek egy pihentető hosszú nap végén anélkül, hogy elhomályosítanák ítélőképességüket, és negatívan befolyásolnák alvásukat, általános közérzetüket és interakcióikat. barátaival és családjával. Néhány korlátozott kutatás (például ez a tanulmány ) azt is sugallja, hogy a kava potenciálisan hatékony vágyellenes szer lehet azok számára, akik nem csak az alkohol alternatíváinak feltárására vágynak, hanem azoknak is, akik komolyabb alkoholfüggőséggel küzdenek. Egy ember megtalálta a tapasztalat a kava, hogy a támogatásnak a menekülés alkoholizmus olyan érdekes és életet megváltoztató, hogy ő is írt egy könyvet róla (lásd itt).

Az évek során észrevettük, hogy a nem pasifikai új-zélandiak közül sokan (ha nem a legtöbb), akik úgy döntenek, hogy megpróbálják a kávát, pontosan azért teszik ezt, mert az alkohol jóindulatúbb alternatíváját keresik, vagy azért, mert nem elégedettek saját ivásukkal vagy mert nem tudják elviselni az alkohol mellékhatásait, de mégis szeretnének szociális kenőanyagot vagy munka utáni relaxálót. Sokan nem szándékoznak az alkoholt teljesen kávával helyettesíteni, de idővel a kava egyszerűen elsöprő preferenciájává válik. Ez volt a tapasztalatunk az Aucklandi Egyetemen. Ami újdonságként / kíváncsi alternatívaként indult a pénteki munka utáni sörök számára, nemcsak az egyetemen, hanem azon kívül is elsöprő preferenciává vált.

Annak szemléltetése érdekében, hogy a kava hogyan alkalmazható alkoholpótlóval, és milyen potenciális előnyökkel járhatunk, összegyűjtöttünk néhány anekdotát barátainktól, valamint olyan plakátoktól is, amelyek különböző kava-központú online platformokon vettek részt a kava-beszélgetésekben. Mindkettő érdekes és hasznos, mivel jobban rávilágíthat az egyedi körülményekre, aggályokra és eredményekre, mint a kava jellemzőinek átfogóbb tanulmányai vagy még általánosabb leírása. Reméljük, hogy Önök is hasznosnak találják őket.

Az egyik legjobb és legrészletesebb történet, amelyet eredetileg a Kava fórumokon tettek közzé:

Remélhetőleg ez segít bárkinek, aki fontolgatja a kava használatát a mindennapi ivástól való mentesség útjaként. A történetem egyszerű és tipikus. Most 48 vagyok. Évek óta soha nem volt rosszabb, mint egy hétvégi harcos. Valami megváltozott a 30-as években, és napi ivóvá váltam. Nem a napi 1-2 sör ivó. 3-4 sör + napi ötödik bourbon ivó.
Működőképes voltam. Mindig dolgozni mentem. Ritkán volt rossz másnapossága. De a napi ivás rabszolgája volt. Este 6-ra kiszáradt a szám, az első italhoz. Ha későn dolgoztam, vagy valamit tennem kellett, mielőtt hazaértem, a vágy elöl és középen állt, amíg haza nem értem és megkönnyebbülést kaptam. Apám egész felnőtt életében esti skót ivó volt. Ugyanaz a fajta itató, mint én. Mindennapi karbantartás nagyjából azonos összeggel. Tudtam, hogy ez évek óta probléma, mert nem tudtam egy napot sem elinni ital nélkül, de azt is tudtam, hogy az életem nem az irányításon kívül forog, így könnyedén élhetek vele.
Egy rutinszerű testmozgás során, 2015 májusában, azt a hírt kaptam, hogy a májenzimjeim nincsenek ütve, és ultrahangot kell kapnom. Nagyon ideges voltam, hogy őszinte legyek. Az alkoholfogyasztás egész éve egészségügyi problémákkal küzd. Nem az a típusú hír, amelyet bárki szeretne hallani. Szerencsére "csak" az 1. stádiumú enyhe zsírmáj volt. Bevallottam az ivásomat az orvosomnak (természetesen soha nem említettem korábban. Lol), és a cselekvési terv az volt, hogy 3 hónapig tartózkodjanak, és újra teszteljék. Az első hét után nagyon könnyű volt leszokni. Nem nehéz motiválni, amikor figyelmeztető lövést kap, hogy a máj nem tudja kezelni szokásait. Lefogytam, rendesen ettem, tornáztam, és 3 hónappal később tiszta egészségügyet kaptam.
Megesküdtem, hogy soha többet nem iszom. Aztán arra gondoltam, hogy alkalmanként mérsékelten ihatok. Aztán arra gondoltam, hogy napi 2 pohár bort fogyaszthatok. Aztán arra gondoltam, hogy csak hétvégén tudok inni bourbon-t. Az a csúszós lejtő, hogy hazudok magamnak és visszahúzódom az 1. térre. Számtalan, ivási problémával küzdő emberrel történik ilyen könnyen. Néhányunk számára nincs középút. Vagy iszunk, vagy nem. Ha iszunk, akkor "javítást" kell kapnunk, nem pedig ízlést. Ez egy progresszív probléma / betegség. Ha átlép egy vonalat, soha nem vagy ugyanaz. Körülbelül 12-15 évvel ezelőtt léptem át a határt. Olyan, amilyen, és jól vagyok vele. Azok számára, akik nem lépték át a határt ... maradjanak távol a tőle. Ha azt látja, hogy gyorsan közeledik a visszatéréshez, akkor tegyen meg mindent annak érdekében, hogy távol maradjon. Ha abbahagyja, mert úgy gondolja, hogy problémája van, majd újrakezdi, de a mérsékelt szintről a túlzottra csúszik, akkor minden szükséges bizonyíték megvan arra, hogy eljutott oda, hogy az alkohol irányít, és nem fordítva. Ha a mértékkel való ivás nem okoz örömet, és mindig többet vágysz, de harcolj ellene ... átlépted a határt, ezért hagyd abba a mértékletességet és hagyd abba az ivást. Ha bármikor szedhet vagy elhagyhat alkoholt és mennyiséget, akkor féltékeny vagyok. LOL átlépte a határt, ezért hagyja abba a mértékletességet és az ivást. Ha bármikor szedhet vagy elhagyhat alkoholt és mennyiséget, akkor féltékeny vagyok. LOL átlépte a határt, ezért hagyja abba a mértékletességet és az ivást. Ha bármikor szedhet vagy elhagyhat alkoholt és mennyiséget, akkor féltékeny vagyok. LOL
Legalábbis nekem nagyon könnyű hideg pulyka menni. Kényelmetlen? A fene igen. Kezelhetetlen? nem igazán. A rossz alvás és ingerlékenység egy hétig tartó küzdelme után a dolgok nagyon normálisak lesznek, egy kivétellel. A 6-9-es "boszorkányórám" be van írva a mentális kódomba. Ezek a sóvárgások soha nem hagyták el a 2015-ös hosszú józan fellépésemet. A vágyakozás jött, és félrelöktem őket. Körülbelül 21 óra után jól megyek. Az elhúzódó 4 hónapos visszaesésem után kb. Egy hónappal ezelőtt vettem az utolsó italt. Rájöttem, hogy teljesen leestem a csúszópályán, és pontosan ott esküdtem meg, hogy 15 hónappal ezelőtt soha többé nem leszek.
Mindig őszinte vagyok magammal. Szeretem a "megváltozott állapotokat". Rengeteg dolgot csináltam a múltamban, amelyekből szerencsére teljesen kinőttem az évek során. De nem tudtam alkoholt rázni. Élhetek-e örömmel teljesen józan életet minden anyagtól? Igen, valószínűleg megint megtehetném, teljesen őszinte legyek ... igazán nem akarom. Szeretek a nap végén kikapcsolódni valami mással, mint a valósággal. Szünet mindettől. 4 gyerekem van és bonyolult munkám. Jól érzi magát, ha mindezt elengedi a nap végén. Nincs kétféle módja annak.
Tavaly a józan varázslatom alatt kutattam a kava felett. A májrém cikkek elfordítottak. Volt már stresszes májom. Nincs értelme hozzáfűzni. Ezúttal több kutatást végeztem, és gyorsan rájöttem, hogy féligazság és félretájékoztatás áldozatává váltam. Ez aligha meglepő. A gyógyszerek és az étrend-kiegészítő vállalatok néhány rövid év alatt megrongálták annak hírnevét, amelyet évszázadok vagy évezredek óta fogyasztanak emberek milliói, akiknek nincs ismert májkockázata. Az az erős üzenet, amelyet a második kutatás után láttam, a nemeshez való ragaszkodás és a hagyományoshoz való ragaszkodás volt, és ne aggódjon semmi miatt.
Rendeltem különféle gyökereket. Az első csomagom a múlt hét csütörtökén érkezett meg. Alacsony elvárásaim voltak a fordított tolerancia miatt. Heh, szerencsés vagyok. Nincs számomra RT. 30 perc alatt leütöttem 2 kagylót, és leültem a kanapéra. Ó, fiú ezt jól érezte. A kezdéshez szédülést választottam, és biztosan éreztem. Szép kikapcsolódási hullámok és enyhe eufória, nulla ivásvágy mellett. Este 6 volt, és remekül éreztem magam inni nélkül.
A következő 4 éjszaka tökéletes ismétlés volt. Most megkapom a kábító / nehéz dolgot. A Heavy nem jó vacsora előtt, de éjszakai sapkaként kiválóan működik. Vasárnap volt egy tesztem az NFL csapatomat nézve. Ittam 2 kagylót közvetlenül a játék előtt, és fantasztikusan éreztem magam. Semmi sörvágy. Még nagyon korán kezdem a kava ivási kísérletemet, de a kezdeti eredmények messze jobbak, mint vártam. Őszintén hiszem, hogy személy szerint megtaláltam az alkohol tökéletes helyettesítőjét. Néhány fontos szempontból még jobb. A jó adag sokáig tart, és nem üldözi a zümmögést, mint az ivással. A remek alvás és a könnyű ébrenlét is nagyon szép. Meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok a következő hónapban, de most nagyon bátor vagyok.
A kava pontosan helyettesíti az alkoholt? Egyáltalán nem. Közel sem olyan erős. Elég kellemes érzést nyújt az alkohol helyettesítésére? Nekem 100% -ban igen. Nem kell kalapálnom. Csak egy kellemes, megváltozott lelkiállapotra van szükségem, hogy elégedett legyek. És értem. Az alkohollal kapcsolatos legnagyobb problémám a nagyon magas tolerancia volt. 4 sör nem jelentett nekem semmit. A munka elvégzéséhez a tetején lévő bourbon kellett.
Egy dologra gondoltam, hogy valószínűleg a nagy ivók számára a legjobb, ha egy-két hétre elszakad az ivástól, mielőtt megpróbálná a Kava-t. Adjon esélyt a testének, hogy alkohol nélkül egy kicsit alkalmazkodjon és meggyógyuljon. A Kava elég finom, hogy nem gyógyítja meg az első vagy a 2. héten fellépő akut súlyos vágyakat. Ez elriaszthatja egyes embereket. Az RT-n való átjutás is kihívást jelenthet. Idő és türelem kellene hozzá. Valakinek, akinek friss a piája, valószínűleg nem lesz ideje vagy türelme kísérletet végezni. A legjobb tippem a sikerhez az, hogy kötelezem el magam, hogy előbb nem iszom, adok magadnak egyenesen józan időt, majd a kava segítségével józanul tartasz.

Egy másik történet egy veterán kavaivótól és bírálótól származik:

A Kava olyan kiváló alkoholpótló, hogy szinte félek a szótól. Hosszú évek óta küzdök a palackkal. Amikor Dél-Szudánban jártam, és megpróbáltam elzárni néhány olyan borzalmat, amelyet nap mint nap átéltem, gyakran lelkesedésben találtam vigaszt. Ez a rossz választás velem jött haza, és körülbelül az elmúlt évben küzdöttem a palackkal. Hosszabb ideig jártam, ahol a Kavát csak hetente egyszer, vagy néha kéthetente iszom. De manapság csak pénteken és szombaton engedélyezek magamnak alkoholtartalmú italokat. Akkor is csak egy pár sört tudok meginni, mielőtt részegnek érezném magam, aztán éjszaka és reggel rosszul érzem magam. Valójában szerintem ez jó dolog. Amikor először kezdtem leszoktatni magamról, megnyomorított pánikrohamoktól és még szédüléstől is szenvedtem. Rendkívül szemfüles volt szembesülni függőségem mélységével. Kava valóban leveszi az élt a tünetekről. És most, amikor kedvet kapok egy kis italhoz, csak összegyúrtam néhány Kava-t. Éjszakánként mágikusan működik. Az egyetlen óvatosságom a kezdeti határidő. Ha komoly alkoholista vagy, akkor is fájdalmas lesz, ha megpróbálod azonnal elhagyni az alkoholt.
Mint mindig, tisztában kell lennie az alkohol elleni harc kockázataival. Nyerhet néhány csatát, majd nagyot veszíthet, leeshet és széteshet. Kava önmagában nem elég. Ösztönöznie kell magát arra, hogy új reményeket, új hobbikat és új érdeklődéseket találjon. Változtassa meg a rutinját, és próbáljon ki új dolgokat. A palack feladása veszélyes rövid távú kockázatokkal járhat. Ha valóban küzd, győződjön meg róla, hogy nem egyedül csinálja. És igen, igyon Kava-t, ha kedve támad elindulni a bárba vagy egy italboltba.

Egy másik perspektívát ajánlott fel valaki, aki alkoholt használt a szorongás elfedésére:

Nem tartózkodom teljesen, de a kava 1000% -ban segített. Valóban negatív módon kezeltem a szorongást alkohollal, és elkezdtem megijeszteni magam, amikor a munkából hazafelé menet csak arra tudtam gondolni, hogy bejöttem a házba és kiöntöttem egy italt. Sok gondom volt az ivás mérséklésével, és kissé remegtem is, ha egy-két napig nem ittam.

Kávára néztem, hogy segítsem a szorongást, és AZONNAL elvesztettem ezt az intenzív alkohol utáni vágyat. Kihasználtam az alkalmat, és kb 4 hónapig józan voltam.

Most alkalmanként iszom társasan, de nincs közel a vágyakozáshoz, amit tettem. Pozitív tapasztalatom volt arról, hogy olyan eseményekre jártam, ahol az emberek isznak és teljesen tartózkodnak; más alkalmakkor, amikor az ital mellett döntöttem, sokkal jobban meg tudom tartani magam a két ital közül csak az egyikhez. Kava előtt átlagosan több mint húsz italt fogyasztottam heti átlagban, most egy tipikus héten belül 2-4 italt fogyasztok, mindezt barátok vagy család társaságában. Általánosságban - most úgy érzem, hogy én irányítok. Úgy gondolom, hogy a kava jogszerűen lehet az alkoholizmus valódi kezelése, ha csak alaposabban tanulmányozzák.

Ez a történet egy barátunktól és egy hosszú távú kávaivótól származik, aki néhány gondolatot kínál arról, hogy a kava életmódjának részévé válik:

A Kava az én gyógyszerem. Ez nem okoz függőséget, és nincs megvonási hatása. Igen, kissé elcsavarodhat rajta, de van valami, ami félreteszi mindazt, amit a nap folyamán fogyasztottam. Bármennyire is elvisz .... nem. Magasabb működésem mindig 100% -ban ép. Lehet, hogy a kava a kezdetektől része volt a gyógyulásomnak, de a bűntudat / szégyen szempont elmúlt. Azt hiszem, minél tovább haladsz az úton, és annál inkább látod, hogy az emberek szenvednek a legyengítő pszichiátriai problémáktól, amelyeket egyszer szenvedtél tőled, végül felteszed magadnak a kérdést: "Ha tudod, hogy valami működik, de kerüld el, mint a pestist, hogy bizonyítsd egy pontot ... érdemes megtenni? " Nekem egyáltalán nem. Én vagyok az egyetlen, akivel valóban együtt kell élnem az egész életemet. Szeretem azt gondolni magamról, hogy jobban a valóságra koncentrálok, mintsem a koncepcióra. A valóság az, hogy gyengítő társadalmi szorongásom volt, és alig tudtam 3 vagy 4-nél nagyobb csoportban működni. Hosszú távú kava bevitel után magabiztosan mondhatom, hogy már nem szenvedek ezektől a problémáktól. Az a depresszió, amelyet egyszer rendszeresen tapasztaltam, már nincs is. Figyelem azokat az embereket, akik bántanak és csak azt szeretnék, ha rá tudnám venni őket, hogy próbálják meg a kávát.
Eltartott egy ideig, mire eljutottam erre a pontra, de én csak elfogadom a kávát. Ez hozzám tartozik, és ezt imádom. Nyugtató, és teljesen eltüntette a vágyam, hogy más dolgok megváltoztassák a gondolkodásmódomat vagy a véleményemet. Fogékonyabb vagyok, és időt szakítok a döntésekre. Egy bizonyos ponton a funkció elsőbbséget élvez az ideológiával szemben, és ez számomra ez az egyik alkalom.

Ausztráliai barátunk felajánlotta ezt a rövid leírást:

Kava előtt a hét 7 napján ittam alkoholt. Az alvásom nem volt jó, gyakran hajnali 3.00-kor ébredtem fel, és nehezen tudtam visszaaludni. Amikor arra a napra ébredtem, általában 5.30 körül, fáradtnak és depressziósnak éreztem magam. Most egy héten 6-7 nap inni kávát és havonta egyszer vagy kétszer alkoholt fogyasztani (nem kava napokon). Káván nagyon jól alszom, felfrissülve ébredek és várom a napot. Napközben nyugodtabb vagyok. A különbség a kréta és a sajt. Fogyott is egy kis súlyom (bónusz!).

Egy másik alkoholfogyasztással rendelkező kavaivó megosztotta ezt a fiókot:

Gyógyuló alkoholistaként, aki számtalanszor próbált leszokni róla, sikertelenül, igazolhatom kava ebből a szempontból való hasznosságát. Míg az alkoholfogyasztási fázisom meglehetősen rövid volt (3-4 év), ez teljesen kezelhetetlenné tette az életemet. Hozzád lopakodik. Ami pár sörrel kezdődött a munka után, hogy lefújja a gőzt, végül minden este legalább fél liter ital, hétvégenként pedig több.
Valahányszor megpróbáltam leszokni az ivásról, szorongásom valóban fellángolt. Az alkoholfogyasztás szorongást, depressziót, enni nem tudna, nem tudna aludni, és általában nyomorúságos lenne. Néhány ital miatt csúcsminőség érzem magam, ezért mindig visszamentem. Megértettem, hogy az alkoholizmusom tulajdonképpen a szorongásom tünete volt - alkohollal öngyógyszereztem, de az alkoholfogyasztásom által okozott problémák végül több szorongást okoztak. Valóban ördögi kör.
Írja be a kava-t. Körülbelül 90 napot állítottam össze teljesen a piától. Valószínűleg ez a leghosszabb idő, amelyet részegség nélkül töltöttem el valószínűleg 10 év alatt. Már nem vagyok megszállott és nem gondolok az alkoholra. Nem is szoktam napi szinten inni kávát, példa lehet ma este. Amikor alkoholfüggő voltam, az elfogyás vagy az, hogy nem tudtam inni lefekvés előtt, nem volt lehetőség, ha aludni akartam. Ma este könnyen elalszom, és nem ébredek másnaposan, és holnap szarnak érzem magam.
Amikor kávát iszom (heti 4-5 éjszaka), általában 4 TB gyökeret iszok 2 csésze vízhez, és jól megyek. Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a "szar-arc" megszerzése nem lehet a cél. De azt is gondolom, hogy ez a káva szépsége - a tested megmondja, hogy állj meg, mielőtt a dolgok kiszabadulnának a kezedből. Egyáltalán nem látom, hogy a kava "party" italnak / drognak számít. Nekem ez gyógyszer!

Reméljük, hogy érdekesnek, sőt hasznosnak találja a fenti történeteket. Nyilvánvalóan úgy kezelje őket, mint amilyenek: személyes történetek, nem tudományos tanulmányok vagy orvosi ajánlások. Mindenki más és ha súlyos függőséggel, szorongással vagy bármilyen más mentális egészségi problémával küzd, kérjük, beszéljen képzett szakemberrel. Lehet, hogy segíthetnek a problémák kiváltó okainak kezelésében, nem csak a tünetek kezelésében. Ha azonban Ön, csakúgy, mint sok más ember, az ivás esetleg jóindulatúbb alternatíváját keresi, vagy bármilyen más okból érdeklődik a kava felfedezése iránt, remélhetőleg a fenti történetek jó ötletet adhatnak arról, hogy mi várhatóan megtapasztalható amikor megpróbálja az alkoholt helyettesíteni a kávával.

A Kava fogyasztása alkohollal / után / előtt

Végül, ahogy ígértük, röviden meg akartunk térni az egyik nagyon gyakori kérdésre. Biztonságos vagy kívánatos a káva keverése az alkohollal, vagy akár alkoholt inni röviddel a kava előtt vagy után?

A rövid válasz: Nem. Nem egészséges, és nem is egyértelmű, hogy kívánatos-e inni a kávát alkohollal, vagy még alkoholt is fogyasztani röviddel a káva után. Ez elsősorban azért van, mert a kava gátolhatja az alkohol anyagcseréjéért felelős májenzimeket. Egyszerűbben fogalmazva ez azt jelenti, hogy a kava megléte felerősítheti az alkohol hatásait (és mellékhatásait) (gondoljunk nagyon rossz másnaposságra és sokkal erősebb nyugtatásra). Ez nem azt jelenti, hogy egy sör elfogyasztása pár órával a káva után "elpusztít". Valójában a Csendes-óceán déli szigetein néhány ember ezt teszi (Vavaatuban "kelkáposzta", Fidzsi-szigeteken pedig "lemosás" néven ismert káva egy kis sörrel történő lemosása). Ez azonban nem a legbiztosabb választás. Ennél is fontosabb, hogy véleményünk szerint ez nagymértékben kiküszöböli a kavaivás célját, mivel az alkoholhatások gyorsan kiszorítják a kávahatást. A nyugodt éberséget egyszerűen szedáció vagy mámor váltja fel vagy tompítja. Két anyag keverése nem eredményez érdekes szinergikus hatást, egyszerűen gyengébb káva-kezelést, vagy erősebb alkoholhatásokat (és mellékhatásokat), vagy mindkettőt eredményez.

Záró megjegyzések

Reméljük, hogy ez a blogbejegyzés hasznos lehet azok számára, akik meg akarják érteni a káva és az alkohol közötti különbséget, valamint azoknak, akik érdeklődnek a kava alkoholt helyettesítő használata iránt. Mint mindig, kérjük, ne feledje, hogy ha bármilyen súlyos egészségügyi problémája van (beleértve a mentális egészséget is), vegyen be vényköteles gyógyszereket, kérjük, először konzultáljon orvosával, hátha a kava jó megoldás lehet az Ön helyzetében. Míg a kava-t különféle terápiás célokra kutatják, a legjobb, ha ételként / pihentető italként kezelik, nem pedig bármilyen gyógymódként. Ez a megközelítés lehetővé teszi, hogy reális elvárásokat támasszon a hatásait tekintve, de talán arra is ösztönözheti Önt, hogy tárja fel gazdag történelmét és hagyományos használatát társadalmi kenőanyagként és pihentető naplementés italként.  

KratoMind 2019 | Minden jog fenntartva - A WEBHELYEN TALÁLHATÓ ÖSSZES INFORMÁCIÓ TÁJÉKOZTATÁSI ÉS OKTATÁSI CÉLOKAT SZOLGÁL. A KRATOMIND OLDAL NEM BÍZTAT  A KRATOM, KAVA, AKUAMMA, SAKAE NAA HASZNÁLATÁRA.
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el